Miskolc Holding Zrt.

Attac - Vonzó városi közlekedés az elérhetőbb városokért

2015. április 26., vasárnap
Attac - Vonzó városi közlekedés az elérhetőbb városokért

ATTAC – Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities (Vonzó városi közlekedés az elérhetőbb városokért)

Az észak-magyarországi régióban a Miskolc Holding Zrt. az első szervezet, amely nem csak résztvevője volt egy országhatárokon átnyúló projektnek, hanem annak vezető partnere is. A Miskolc Holding Zrt. által vezetett ATTAC projekt konzorciuma 9 partnert foglalt magába a délkelet-európai térség 7 országából, továbbá a projekt megvalósulását 3 társult és 6 megfigyelő partner is támogatta.

A projekt stratégiai célkitűzése: hatékonyabb koordináció kiépítése a közösségi közlekedési hálózatok tervezése, működtetése, valamint népszerűsítése terén. Továbbá konkrét célkitűzés a fenntartható városi közlekedési hálózatok fejlesztése olyan eszközök és szolgáltatások létrehozásával, valamint azok tesztelése által, amelyek elősegítik a közösségi, illetve az alternatív közlekedési módok térnyerését Délkelet- Európa középméretű városaiban.

A projekt időtartama 39 hónap volt és 2011. január 1 és 2014. március 31. között kerül megvalósításra.

A projekt teljes költségvetése 2.396.039,17 euró volt, ebből a Miskolc Holding Zrt. költségvetése 502.295,61 euró, amelynek 85 %-át a Délkelet-Európai Transznacionális Együttműködési Program finanszírozta, 10 %-át pedig a Magyar Állam.

A projekt megvalósítása során a legfontosabb miskolci eredményeink a következők voltak:

-        Az ATTAC projekt keretében ún. Mobilitási Fórumok keretében társadalmi konzultációval elkészült az Európai Bizottság által támogatott módszertan alapján Miskolc Város Fenntartható Közlekedésfejlesztési Terve (röviden a miskolci SUMP). Magyarországon Miskolc az első város, ahol az európai módszertan alapján közlekedésfejlesztési terv készült.

-         2013. április és szeptember között sikeresen teszteltünk egy igényvezérelt, rugalmas közösségi közlekedési rendszert (DRT), amellyel a menetrendi közlekedéshez képest körülbelül 50 %-os megtakarítás volt elérhető, elsősorban az utasszámhoz történő járműméret igazításával. A sikeres tesztprojekt felkeltette a szakma érdeklődését is: a Budapesten bevezetésre került DRT rendszer megtervezéséhez a miskolci tesztprojekt eredményeit is felhasználták a szakemberek.

Emellett számos rendezvény került megtartásra a projekt keretében Miskolcon, amelyek közül kiemelkedik a 2012. és 2013. évi Mobilitási Hét rendezvény, ahol a közösségi közlekedés népszerűsítése volt a célunk.

vlk_027400.JPG

A projekt legfontosabb eredménye a Mobilitási Eszköztár (Mobility Toolbox), amely az ATTAC projekt során összegyűjtött tapasztalatok alapján a városi közösségi közlekedési rendszerek fenntartható fejlesztéséhez szükséges reformokhoz nyújt gyakorlati és politikai ajánlásokat.

A Mobilitási Eszköztár angol nyelven a következő címen érhető el: http://mobilitytoolbox.mobilnostniforum.si/

A projekt megvalósítása során keletkezett legfontosabb dokumentumok pedig a következő címről tölthetők le: http://attac-project.eu/project-outcomes.html

További információ: http://www.attac-project.eu

2013 © Miskolc Holding Zrt.