A szükséges módosításokon nyár eleje óta egy szakértőkből álló munkacsoport dolgozik.
Merre és milyen gyakran járjanak a buszok? Hol álljanak meg, vagy éppen hol legyen átszállási pont? – ilyen és ehhez hasonló kérdésekre próbál választ adni az a héttagú munkacsoport, amelyik június első napjaitól dolgozik azon, hogyan nézzen ki a miskolci közösségi közlekedés a jövőben.
A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) irányításával működő menetrendi munkacsoportban helyet kaptak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) munkatársai és külsős szakértők is. A cél közös: egy, a tömegközlekedést használók igényeihez sokkal jobban igazodó menetrend és vonalhálózat kialakítása.
A közösségi közlekedés átalakítása és vonzóbbá tétele a polgármesteri hivatalnak is rendkívül fontos – mondta el a minap.hu-nak Kaposvári László, külső szakértő. Mint mondta, ő Veres Pál polgármester felkérésére lett a csoport tagja.
- A munkacsoport csak három hete ülésezik, tehát a munkának még nagyon az elején vagyunk. Ami biztos, gördülékenyen haladunk, így nagyon bízom benne, hogy munkánk eredménye az utazóközönség tetszését is elnyeri majd – tette hozzá.
Két lépcsőben
A hálózat és a menetrend két lépcsőben, szeptembertől és jövő januártól változhat majd. A szakemberek jelenleg a tavalyi és az idén tavasszal elvégzett keresztmetszeti és célforgalmi utasszámlálások eredményeinek kiértékelésével foglalkoznak - mondta a VEKE miskolci csoportjának vezetője.
- Többször, több helyen is hangoztattuk, hogy a város forgalma és az itt élők közlekedési szokásai alapvetően megváltoztak, és ezt a meglévő hálózat már nem tudta rugalmasan lekövetni. A mi feladatunk az, hogy olyan megoldásokat találjunk, melyeknek köszönhetően ismét alkalmazkodni tud a miskolci közösségi közlekedés az új helyzethez – hangsúlyozta Fejér Balázs.
Számtalan szempont
A vonalhálózat és a menetrend mellett számtalan szempontot figyelembe vesznek a szakemberek: így például vizsgálják az utastájékoztatási rendszert, a buszmegállókat, sőt még azt is, hogy egy-egy vonalon csuklós vagy szóló buszok járjanak később.
- Megnézzük a jelenlegi eljutási lehetőségeket, az átszállásokat, egyszóval minden olyan pontot, ami kihatással lehet egy-egy autóbuszvonal létrehozására, vagy az útvonalának a felülvizsgálatára. A tervek szerint a munkánk eredményeképpen már szeptembertől életbe lépnek majd bizonyos módosítások, 2021. január 1-jétől pedig egy nagyobb, komolyabb változási csomaggal is elkészülünk majd – zárta Juhász János, az MVK üzemgazdálkodási és szolgáltatási igazgatója.
Forrás: minap.hu