Együttműködünk

Három és fél milliárdot "fizetett" egy miskolci reggeliért Lázár János

Három és fél milliárdot "fizetett" egy miskolci reggeliért Lázár János

Útfejlesztés, tömegközlekedés, DAM, Barlangfürdő, vár: az építési és közlekedési miniszter részletesen válaszolt a város legszorongatóbb kérdéseire.

Miskolcon tartotta meg következő plenáris ülését Építési és Közlekedési Minisztérium delegációja Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetésével. A kihelyezett ülésen elsősorban Miskolcot érintő fejlesztésekkel kapcsolatban egyeztettek. Ezt követően a miniszter és Tóth-Szántai József polgármester a sajtó előtt is beszámolt az ülés eredményeiről.

Lázár János egyébként utoljára tavaly ősszel, a Barlangfürdő leégését követően járt Miskolcon, ahol bejárta a megsérült fürdőkomplexumot, majd sajtótájékoztatón beszélt annak helyreállításáról és arról, hogy a kormány nem csak ebben szeretne segíteni Miskolcnak. Szólt arról is, hogy városunkat a kormányzat stratégiai szövetségesnek tekinti. 
Tóth-Szántai József jelezte, várja, hogy a minisztérium kfizesse a kampány során említett biankó csekket – Lázár János elmondta, az ígéret források egy részét már az éven megkapja Miskolc.

- A cél az volt, hogy azokat a munkatársakat összekössük, akik hatékonyan el tudnak járni ügyekben – mondta a polgármester, aki azt is hozzátette, hogy a városvezetés késztett a kormány számára egy előterjesztést, amit most át is adtak a miniszternek.

- Szeretnénk egy politikai pecsétet a Bükk városa programra. Úgy gondoljuk ugyanis, hogy konkrét program kell ahhoz, hogy a város érvényesítse az érdekeit.

A tervezet körvonalazza, hogy Tóth-Szántai József és csapata milyen Miskolcot akarnak látni tíz év múlva.

- Szeretném, ha a miniszter úr ezt a programot megfelelő súllyal képviselné – tette hozzá a város első embere.

A Barlangfürdő újraépítése kapcsán több mint 15 egyeztetés történt már egy külön szakértői csapattal.

A polgármester kifejtette, nem csak egy tetőt és gépészetet cserélnének, hanem szintet is lépnének. Mindezt négy ütemben tervezik megvalósítani, az első ütem a nyitás lesz.

A másik pont az újraaszfaltozási program volt, a harmadik pedig a DAM helyzete. Utóbbi kapcsán Tóth-Szántai József a következőket mondta:

„Miskolc város szövetében van 150 hektár, ami mellett csak elmentünk az utóbbi harminc évben. A város múltja tetten érhető itt, de a jövője is benne van ebben a területben".

Ezt követően Lázár János ismertette részletesen az egyeztetés eredményeit.

Úgy fogalmazott, egy 35 milliárd forintos reggelit költött el Miskolc polgármesterénél. A kávéért és a négy pogácsáért cserébe ugyanis ekkora összegű fejlesztéssel fizet – legalábbis ami a város állami kezelésű útjainak felújítására vonatkozik.

- Stratégiai célunk, hogy a szélen lévő országrészeket érdemben fejlesszük, ebben fókuszban van Miskolc is, ami komoly pályát futott be az utóbbi 35 évben – fejtette ki Lázár János, aki azt prognosztizálta, hogy

a Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza háromszög benne van azoknak a régióknak a sorában, amelyek a jövőben biztosan felcsatlakoznak az EU-s átlaghoz.

Kijelentette: rendet kell tenni Miskolcon. Ezen a területen a közbiztonságot és a tömegközlekedés helyzetét jelölte meg, mint elsődleges feladatokat. Szorgalmazta a rendpárti gondolkodást: mindenkinek be kell tartania az együttélés szabályait.

- Azt várjuk el a polgármestertől, hogy Miskolcon rendet tartson, ezért támogatunk minden erre irányuló törekvést – fogalmazott.

Jelezte, hogy kész megtárgyalni a kormány a Bükk városa programot, és támogatni városüzemeltetés, a városfejlesztés és a turizmus területén megjelölt célokat.
A miniszter beszélt a Barlangfürdőről is, ami 1,2 milliárd forintos hasznot termelt – ez az összeg most nagyon hiányzik a Miskolcon élőknek.

Vállalta, hogy képviseli a kormányzat előtt ezt az ügyet:

január 31-ig egymilliárd forintot utalnak át a városnak az első ütem megvalósításához. Ennek eredményeként június 30-ra beindítják a Barlangfürdőt

– ígérte Lázár János, aki hozzátette, ez nem a végső megoldás, nagyobb forrásra van szüksége a létesítménynek ahhoz, hogy képes legyen szintet lépni.

A Diósgyőri vár helyzete is szóba került az egyeztetésen. Elmondta: 2025-ben rendezik a torony helyzetét, statikailag megállítják a süllyedést.

- Idáig 16 milliárd forintot csoportosítottunk a vár felújítására – emlékeztetett. 
Et követően kitért a miskolci úthálózat helyzetére is, melynek egy része önkormányzati, másik része állami tulajdonban van. Utóbbi mintegy 85 kilométeres szakaszt jelent a város belterületén.

Első körben - a korábban említett 3,5 milliárdos pogácsázásból 10-km újul meg. A 26-os a Búzatérér csomópontot és a 3-as felújítását kell először megkezdeni 2025-ben a miniszter szerint. Az ehhez csatlakozó úthálózattal foglalkozik majd a város.

Lázár János a régóta tervezett, a belvárost az Avassal összekötő felvonó létestését is a támogatandó tervek közé sorolta.

A város tömegközlekedéséről elmondta, a két kritikus pont a biztonság és az üzembiztonság. A cégnek pénzre van szüksége – jelezte.

Azt is közölte, hogy

a MÁV-VOLÁN-csoport 20 darab Ikarus buszt vásárol, ebből hármat Miskolcra irányítanak.

- Az MVK-nak naponta 106 buszt kell elindítania, jót fog tenni a vérfrissítés az új, üzembiztos járművek formájában - hangsúlyozta.

A miniszter elmondta, a MÁV szempontjából Miskolc stratégiai fontosságú állomás, ezért készül egy terv, ami a vasútüzem és a pályaudvar szolgáltató részeinek felújítását is tartalmazza.

A DAM kapcsán arról beszélt, hogy a területen 75 vállalkozás működik jelenleg, a tulajdonjog pedig 150 tulajdonos között oszlik el.

- Mi abban vagyunk érdekeltek, hogy elkezdődjön egy átfogó területfejlesztés – fogalmazott, jelezve, támogatják, hogy a barnamezős területen lakossági célú városnegyed létesüljön.