Informatikai programot kapott a Miskolc Holding informatikai igazgatóságától a MIÖR a feladatai ellátásához. Így még hatékonyabban tudják segíteni az időseket és a hozzájuk forduló miskolciakat.
A Miskolci Önkormányzati Rendészet már évek óta működő, ingyenesen, huszonnégy órában hívható zöld számát, a 06 80 46 00 46-ot rendszeresítette a város arra, hogy a segítséget kérő időseket elláthassák. Ezentúl nemcsak a szigorúan vett önkormányzati feladatok terén segítenek, a hozzájuk forduló rászorulókat megfelelő szakemberhez, megfelelő intézményhez továbbítják, például a MESZEGYI segítségét kérik.
– Amikor a hívások elkezdtek befutni hozzánk, a munkatársak az akkor rendelkezésre álló, egyszerű táblázatba kezdték rögzíteni az adatokat. Egy idő után érzékeltük a telefonálások sűrűségét, és úgy láttuk, hogy kezelhetetlen lesz információs bázisunk a felhalmozódással. Ekkor jeleztünk a Miskolc Holding informatikai igazgatóságának, hogy szükségünk lenne egy adatkezelő programra, amit a lehető leggyorsabban megalkottak nekünk – mondta Kovács László Csaba, a Miskolci Önkormányzati Rendészet vezetője, aki hozzátette, mintegy két hétig használták az előző, egyszerű táblázatot, ami kiszolgálta az igényt, hiszen akkor még csaknem száz emberrel tartották a kapcsolatot.
Ma már bőven hétszáz fölött jár ez a szám, és az új rendszerbe rögzítik az adatokat a központban dolgozó rendészek. Itt már nemcsak a betelefonálók kapnak helyet, hanem a hatóságilag karanténba kerülők is, mert őket is a miörösök segítik. A program kiosztja a feladatokat: csekkfeladás, bevásárlás, gyógyszerbeszerzés.
– Ellátjuk azokat a betelefonálókat is, akik hetven év alattiak, de nem mernek kimozdulni. Ha másképp nem, továbbítjuk kérésüket az illetékesekhez. Ugyanígy járunk el akkor, ha valaki meleg ételt rendel.
A rendszer felismeri a visszatérőket is, hiszen a MIÖR egy embernek nem csak egyszer vásárol be.
Forrás: minap.hu